Docent-onderzoeker Ondenkbare Marketing

Functie
Docent-onderzoeker Ondenkbare Marketing
Telefoon

Geert Kastelijn is docent en onderzoeker bij het lectoraat Ondenkbare Marketing.

Loopbaan

Geert is sinds 2014 docent Retailmarketing bij Avans Hogeschool in Den Bosch en is verbonden aan de opleiding Ondernemerschap en Retail Management (ORM). Na zijn opleiding HTS Bedrijfskader in Eindhoven specialiseerde Geert zich in de food-sector en volgde binnen dit domein twee masteropleidingen: Master of Food en Master of Food Service. Hij werkte vooral in commerciële functies (marketing- en salesmanager) voor foodbedrijven zoals Meester/Nistria en Greencore/Qizini.

Onderzoek

Als kenniskringlid heeft Geert o.a. onderzoek gedaan naar purpose marketing, oftewel ‘betekenisvolle marketing’ in de detailhandel. Dat is marketing rond de ‘purpose’ van een bedrijf. Het draait daarbij niet in de eerste plaats om winst, maar meer om wat je als onderneming aan de maatschappij toevoegt. Hij wil de detailhandel helpen met het zetten van stappen om te vinden wat ze willen en kunnen toevoegen op dat gebied, zowel op de winkelvloer als online. De consument vraagt erom, zo blijkt uit allerlei onderzoeken, maar kleinere winkels weten vaak niet goed hoe ze aan deze vraag tegemoet kunnen komen. Daarna heeft hij onderzoek gedaan naar Greenwashing binnen bedrijven. Ook heeft hij onderzocht hoe z’n eigen opleiding ORM het thema Breda Welvaart heeft geïmplementeerd in het onderwijs. Sinds mei van dit jaar is hij aan de slag met de BetekenisBox. Doel in dit onderzoek is het verkennen van nieuwe mogelijkheden van deze tool, die bedrijven helpt om duurzame transities in gang te zetten.