Met ons onderzoek dragen we bij aan de transitie van betekenisloze naar betekenisvolle marketingpraktijk. Kortom, wij ontwikkelen marketing waar we wel op zitten te wachten. Marketing die niet langer draait om winstmaximalisatie en economische groei, maar die ons, mensheid, in staat stelt om brede welvaart te scheppen door middel van betekenisvol ondernemerschap.
Het lectoraat Ondenkbare Marketing helpt ondernemingen praktisch toepasbare ideeën te ontwikkelen over de wijze waarop ze hun commerciële activiteiten zodanig kunnen vormgeven dat ze daarmee zorgen voor meer in plaats van minder brede welvaart.
De centrale vraag die richting geeft aan al ons onderzoek is deze: Hoe ziet marketing eruit in een economie waarin brede welvaart centraal staat? We willen deze op dit moment voor velen ondenkbare marketing verbeelden en zo voorstelbaar maken. Er is wel een alternatief. Concrete onderzoeksprojecten die hieraan bijdragen zijn: het tegengaan van greenwashing, het ontwikkelen van alternatieven voor geplande overbodigheid (planned obsolescence), het gebruik van inzichten uit de natuur om marketing betekenisvoller te maken en het ontwikkelen van collectieve innovatie als effectievere manier dan het commerciële marktmodel om de introductie en acceptatie van nieuwe biobased producten en diensten te versnellen.

Charlotte Kobus

Eric Coorens

Geert Kastelijn

Jan Seegers

Jonneke de Koning

Kaj Morel

Lisette Marcelissen

Marco Kuijten

Marlon van den Boom-Burgerhof

Susan Klijsen-van Elteren

Winfred Sonsma

Wouter Swenneker

Van Award naar Impact

Betekenisvolle marketing in de detailhandel

Sustainable Development Goals in Brabant

Smart Assessment Sustainable Tourist Destinations (RAAK-PRO)

Biomimicry in de marketing

Ecosysteem Mapping

De noodzaak van Placemaking

Verkennend onderzoek Betekenisvolle marketing

Ondenkbare Marketing

The World is Our Village

Marketing Sustainable Innovations

Social value in a new economic era

Groene Groei

Nieuwe marketing bij Buurkracht
