11 juni 2024

Kan Demarketing De Wereld Redden?

Welke mogelijkheden hebben wij om onze negatieve impact op onze leefwereld te verminderen? De reclamebranche is bezig met het ontwikkelen van een standaard voor de eigen CO2-uitstoot. Maar er is meer nodig. Kan demarketing een antwoord bieden? 
29 november 2023

Eindrapport onderzoek “Van Award naar Impact” beschikbaar

Het onderzoeksproject 'Van Award naar Impact' heeft gezocht naar effectievere manieren voor de creatieve industrie om met hun biobased innovaties de impact te bewerkstelligen die ze nastreven: het versnellen van de biobased transitie en het verbeteren van onze leefwereld.  Alle bevindingen zijn nu samengebracht in het eindrapport.
24 november 2023

BWNO Opinie: Black Friday

In 2019 schreef lector Ondenkbare Marketing Kaj Morel een opinieartikel in BN De Stem over Black Friday. Hoe staan we er vier jaar later voor met dit koop-festijn?
15 november 2023

Publicatie in Springer Nature Group journal Humanities and Social Sciences Communications

Filmposter documentaire
10 november 2023

‘Mag ik jou iets vragen?’ in première

In de hoopvolle documentaire ‘Mag ik jou iets vragen?’ buigen studenten, docenten en lectoren van 14 hogescholen zich over de vraag hoe economisch onderwijs kan bijdragen aan oplossingen voor grote maatschappelijke vraagstukken
02 februari 2023

Groene Groei, leren van de natuur!

Hoe kunnen we duurzame merken sneller laten groeien met behulp van bewezen groeistrategieën uit de natuurlijke wereld?
31 oktober 2022

Opinie: 3 hobbels op het pad naar brede welvaart

In het licht van brede welvaart vraagt de kijk op kunst en cultuur om herijking. Dat stellen Avanslectoren Kaj Morel en Sebastian Olma en professor Gerard McCartney van de Universiteit van Glasgow in hun opinieartikel in BN DeStem.